T&A Aquatop lamellipeite

Huippulaadukas lamellipeite monipuolisilla asennusvaihtoehdoilla.

T&A:n AquaTop -lamellipeite tarjoaa monia eri asennusvaihtoehtoja. Peitteen moottori, jonka ympärille peite kelautuu, voidaan asentaa niin altaan ulko- kuin sisäpuolellekin. Tämä tekee AquaTop-peitteestä ihanteellisen ratkaisun myös jälkiasennukseen. Altaan ulkopuolelle sijoitettu moottori voidaan peittää tyylikkäällä puisella penkillä.

Peitteen lamellit tarjoavat erinomaisen lämmöneristyskyvyn ja kestävät erinomaisesti myös talven pakkaset. Peitteen moottori on valmistettu ruostumattomasta teräksestä (AISI 316L) ja sitä ohjataan helppokäyttöisellä LCD-näytöllä varustetulla ohjauskeskuksella. Lamelleja on 11 eri värivaihtoehtoa (katso liitekuvat). Solar-lamellien päällipuoli on läpinäkyvä ja alapuoli musta, eli ne on optimoitu keräämään auringon lämpö. Tällä ekologisella ja taloudellisella tavalla saadaan veden lämpötilaa nostettua aurinkoisella ilmalla parhaimmillaan useita asteita.

AquaTop-peitteen turvallisuutta voidaan lisätä entisestään asentamalla turvalukko peitteen päähän. Lukko voi olla yksinkertainen käsin käytettävä tai täysin automaattinen TopLock-järjestelmä.

Tarjouksen pyytäminen

Voit pyytää tästä tuotteesta tarjouksen suoraan “Pyydä tarjous” -nappia klikkaamalla, jolloin tuote lisätään ostoskoriin. Täytä ostoskorisivulla yhteystietosi ja paina “Pyydä tarjous” -nappia, jolloin tarjouspyyntösi lähetetään meille.

Huomaathan, että ostoskorissa ei voi samanaikaisesti olla sekä tavallisia verkkokauppatuotteita että tarjouspyyntötuotteita. Halutessasi voit tietenkin pyytää lisätietoja ja tarjouksen myös soittamalla 020 741 2010 tai yhteystietosivulla olevan lomakkeen kautta.

 

 

Aquatop-lamellit on valmistettu PVC-muovista tai polykarbonaatista. Niiden UV-suojaus antaa pitkän elinkaaren ja kolme- tai nelikammioinen vedenpitävä rakenne takaa erinomaisen eristyskyvyn; veden haihtuminen ja lämpöhukka pienenevät jopa 80 %.

Lamelliprofiileita on kahta erilaista: 60×14 mm ja 67,5×16,5 mm (läpinäkyvä / aurinko / alumiini–ulkoasu). Lamellien eristysarvot ovat:

60×14 mm:
R = 0,22 m2K/W
U = 4,55 W/m2k

67,5×16,5 mm:
R = 0,26 m2K/W
U = 3,80 W/m2k

Lamellien lievästi kupera muoto edistää sade- ja allasveden poisvalumista, joten kalkkikertymä peitteen pinnalle pysyy vähäisenä. Lamellien päässä olevat päätyhatut tekevät lamellien puhdistamisen helpoksi.

Läpinäkyvien lamellien käyttöä suositellaan vain sisäaltaissa. Aurinkolamellit pystyvät lämmittämään allasvettä. Läpinäkyvät ja aurinkolamellit eivät vastaa ranskalaista NF P 90-308 –standardia.

Polykarbonaattilamellien vastustuskyky iskuille, esimerkiksi rakeille, on erinomainen (442 J/m). Valmistajan takuu ei kuitenkaan kata rakeiden aiheuttamia vaurioita. Polykarbonaattilamellien sietokyky lämpötilanvaihteluille on suurempi (-30 °C – +120 °C) kuin PVC-lamellien. PVC-lamellit sietävät huonommin korkeita lämpötiloja. Liian korkeiden lämpötilojen aiheuttamat vauriot lamelleille eivät ole takuun piirissä.

Lamellit ovat vesitiiviitä, mutta eivät ilmatiiviitä. Kondensioveden kertyminen lamelleihin on normaalia ja väistämätöntä ja se on nähtävissä aurinko- ja läpinäkyvissä lamelleissa.

Paino PVC-lamellit (60×14 mm): 4,4kg/m2
Paino polykarbonaattilamellit (60×14 mm): 3,2kg/m2
Paino PVC-lamellit (67,5×16,5×14 mm): 4,1kg/m2

Odotettu elinkaari:

PVC-lamellit 10 – 15 vuotta (ei-läpinäkyvät lamellit) ja 8 – 10 vuotta (läpinäkyvät ja aurinkolamellit).
Polykarbonaattilamellit:
12 – 15 vuotta

Laminaatit rullautuvat molempiin suuntiin. Sisäaltaissa lamelleiden pinnalle saattaa kertyä kalkkia. Ulkoaltaissa lamelleihin saattaa muodostua myös levää. Siksi lamellien puhtaanapito koko uimakauden ajan on tärkeää. Tiettyihin peitetyyppeihin on saatavilla myös automaattinen pesulaite ”Cover Wash”.

Premium Clean Profile –sarjan lamellit on suunniteltu estämään levän muodostumista mahdollisimman paljon. Näissä lamelleissa niiden sarana estää auringonvalon läpipääsemisen. Mikäli olemassa olevat lamellit korvataan näillä, on tärkeää tarkistaa, mikä moottori on käytössä; premium-sarjan lamellien kelluvuus on suurempi kuin tavallisten, joten moottorin pitää olla tehokkaampi.